Menu

Motolud

Witam Cię na moim blogu!

Astra H GTC!

snip3rski

Witam! 

  Dziś pod lupę weźmiemy kolejny samochód z przedsiębiorstwa naszych zachodnich sąsiadów. 

Pochodzący jeszcze z koncernu GM Opel Astra h GTC do niedawna rzadko spotykany lecz coraz częściej zauważalny na polskich drogach, zwłaszcza wśród młodych kierowców. Co skłania młodzież do kupowania tego samochodu? Przekonajcie się sami :) 

Na początek trochę historii 

Jak już wiemy odpowiedzialni za wypuszczenie modelu H odpowiedzialny jest Amerykański koncern GM zaczynąjac w latach 2004 kończąc w 2014.
Wyróżnialiśmy powszechne linie nadwoziowe takie jak kombii, hatchback czy najdłużej produkowany sedan w naszej Polskiej fabryce GM w Gliwicach 

Opel zaprezentował 3 generację podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku.

W 2006 przeszła delikatny Facelifting zmienił się układ listew, klosze lamp dostały bardziej "zadziorny" efekt. 

OStatnie egzemplarze zjechały w wersjach kombii, hatchback oferowane jako astra Classic oraz Family.

Miejsce produkcji 

Niemcy Niemcy
Polska Polska
Belgia Belgia
Wielka Brytania Wielka Brytania 
Rosja Rosja
Brazylia Brazylia
Egipt Egipt 

Silnik 

astra

Silnik który miałem przyjemność testować to 105 konny 1.6 16V. 

Dlaczego przyjemność? Otóż w mojej 3 letniej "Karierze" z tym samochodem pokonałem tym samochodem 40 tys km.

Dużo nie dużo lecz bardziej doświadczeni kierowcy wiedzą co może się stać z samochodem podczas 40 tysięcznej eksploatacji samochodu. Jedyną naprawą która odbiegała od eksploatacyjnej było czyszczenie egr i przepustnicy wraz z silnikiem krokowym, falującej obroty były objawem niesprawności tych podzespołów, troszkę na własne życzenie gdyż ciesząc się bezawaryjną jazdą postanowiłem zaoszczędzić na paliwie, co Opelek natychmiastowo odczuł i odpłacił mi się awarią w postaci nierównomiernej pracy, po wyszczyszeniu zaciętego EGRU oraz silniczka krokowego wszystko wróciło do normy. 

Samochód w parze z tym silnikiem doskonale się zbiera, pracuje bardzo jest wręcz niesłyszalny co rzadko zdarza się w samochodach tego segmentu ponieważ wyciszenie kabiny pozostawia wiele do życzenia. Spalanie to 7.5 l w cyklu mieszanym. Nie jest to niby dużo lecz biorąc pod uwagę jak dużo będziemy jeździć wsiadając po pierwszym razie do tego samochodu, częste wizyty na stacjach benzynowych będą dość widoczne. Ten samochód świetnie odzwierciedla powiedzenie jak dbasz tak masz a dbaniem nazywam wymiany oleju co 10 tys km, kontrola pasków, świec, czyli coś co potrafimy robić sami. Samochód w takim wypadku odpłaci nam się nienaganną pracą.

Nadwozieastrfa_2

Użytkowałem samochód w wersji Coupe z oznaczeniem GTC, samochód urzekł mnie delikatną linią ale także rasowym zacięciem ten samochód krył w sobie tyle różnorodności że nie wiedziałem do jakiego "pudełka" go zaklasyfikować ma zacięcie sportowe ale jest na swój sposób elegancki, można nim pojeździć na torze, publicznie się pokazać a nawet zabrać rodzinę nad morze, z tym ostatnim jest troszkę ciężej z uwagi na 3 drzwi, lecz gdy już usiądą będą mieli zapewnioną wygodną podróż przez długie kilometry. 

Zabezpiecznie antykorozyjne nie jest w najlepszym stanie gdyż po 10 latach wyskoczyły ogniska rdzy przy przednim nadkolu dodam fakt iż samochód był używany w każdej porze roku tak samo, więc sól i wilgoć musiały odcisnąć piętno na tej pięknej linii nadwozia co nie zmienia faktu iż było to troszkę frustrujące.

Bezpieczeństwo

astra_4

W testach zderzeniowych EURO NCAP zyskała 5/5 gwiazdek w swoim segmencie co czyni ją bardzo bezpiecznym samochodem dla kierowcy oraz pasażerów samochód posiada 8 poduszek powietrznych na przednim pasie oraz w kierownicy ale także w bocznych ścianach pojazdu na wysokości miednicy oraz tułowia, pasażerowie tylnych miejsc mieli asekuracje w postaci poduszek na wysokości głowy. Samochód posiada system wyłamywania pedałów gazu i hamulca aby zredukować straty połamania kostek oraz urazu kolan. Poza tym posiada pasy bezpieczeństwa z napinaczami oraz ogranicznikami napięcia co możemy spotkać już prawie w każdym samochodzie. Poza tym system zapinania wózka ISOFIX i bardzo sprawne hamulce tarczowe na przód i tył z którymi nie miałem żadnego problemu.

Wnętrzeastra_5

Samochód jak na 2006 rok jest dość przeciętny jeśli chodzi o wnętrze, zegar wyskalowany na 240 km/h robi wrażenie lecz nie oszukujmy się w serii tego nie osiągniemy. Poza tym deska skonstruowana jest z dość miękkiego tworzywa które nie wydaje odgłosów nawet po 200000 tys km, emblematy przy często używanych przyciskach nie ścierają się co jest dodatkowym atutem. Minusem może być jedynie panel przedni z radiem oraz klimatyzacją który jest wykonany z dość trzeszczącego tworzywa który z biegiem lat może dać nam się we znaki. Radio 9 klawiszowe bez wejścia aux sparowany z ekranem BID który pokazywał m.in zasięg, średnie spalanie, średnią prędkość etc. oraz w ukrytym menu mogliśmy doszukać się informacji o dacie produkcji wyświetlacza jego temperaturze, oprogramowaniu, temperaturze silnika (Nie było zegaru temperatury na desce zegarów) napięciu akumulatora itp. Mała liczba schowków była dość problematyczna oraz brak przytrzymywaczy do kubków. 

Podsumowanie 

astra_3

Samochód skradł moją sympatię bezawaryjną ekspolatacją, niebanalną stylistką oraz bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa które oferuje. Na pewno poleciłbym go ludziom młodym którzy chcieliby zrobić wrażenie na przechodniach obracjących się licznie za ich samochodem. Dostępność części jest wysoka lecz ceny są bardzo zróżnicowane, dla przykładu pompa paliwa z zintegrowanym filtrem potrafi wynieść nawet 2500 zł, lecz tak jak pisałem jeśli zadbamy o swojego opla on odpłaci nam się bezawaryjnością 

Zapraszam także do polubienia na Facebooku, zmotywuje mnie to do dalszych wpisów: https://www.facebook.com/Motoludek-484559118574735/

Czy kupiłbym ponownie? Tak

 

Silnik 5/5

Nadwozie 5/5

Bezpieczeństwo 5/5

Wnętrze 3/5 

Ocena średnia: 4✭✭✭✭✩

 

Komentarze (3)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Dawid] *.166.rako-lan.pl

    Ogólnie to auto godne polecenia, chociaż zdarzają się drobne wpadki, ale od strony mechanicznej bardzo dobrze się spisuje czego nie mogę powiedzieć o poprzednim swoim aucie.

  • snip3rski

    Jakiej marki był Twój poprzedni samochód? Jeśli nie jest to owiane tajemnicą ;)

  • Gość: [Mariusz] *.164.rako-lan.pl

    Astra H jest teraz bardzo często spotykana na drogach, moim zdaniem jest to bardzo dobre auto, ekonomiczne i dobrze się je prowadzi, znajomy ma i sobie bardzo chwali.
    Pozdrawiamy Prost Auto

© Motolud
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci